Форум
Регистрация

Schwenker/Поворотный/Swivel

Больше
2 нед. 23 ч. назад #14376 от олег
олег ответил в теме Schwenker/Поворотный/Swivel
Все понятно,спасибо.

Пожалуйста Войти или Регистрация, чтобы присоединиться к беседе.

Больше
2 дн. 1 ч. назад #14381 от Claw
Claw ответил в теме Schwenker/Поворотный/Swivel
Немного о минусах системы и клиренсе :

So it was finished and we went on our trip to Tasmania. Some 4000ks to Melbourne and onto the ferry across to Tassie. We did about 5500ks touring the island and the ride and handling was superb. This photo was taken on the last day about eight hours before the return trip to the mainland.
At about 10.00am that morning we met a railway crossing in Devonport and this happened.


And this was the outcome.


I copped three broken and several fractured ribs, and the wife got a 50 staple cut on one leg and her left wrist is shattered in about forty pieces.
The moral of the story is dont build a sidecar too low and if you do dont overload it.
We have started the new plans for the next body and chassis. We will recover the swingarm, wheel and shockie off the old one. Everything else is bitter and twisted.

advrider.com/index.php?threads/a-leaner-...41428/#post-20950030

We have altered the design of the new chassis so we should not have the same problem again.
We have found that one characteristic of the leaner is that on a hard right hand corner,(left for you northies) the front of the chassis drops considerably. As you can see by the photo of the XJR1300. I had an extra strong spring made up for that chassis and it still ran low.
The Roadliner chassis was set at 130mm unladen and runs a progressive shockie for a Suzuki Boulevard. The ride was so comfortable that my wife could sleep in it and it caused no discomfort at all. Until the accident. :evil
With a load on the sidecar the ride height was probably about 75mm when the wife and luggage were on board. Perhaps the spring rate was too soft, but i think it was more the fact we overloaded the whole thing.
For the next chassis we will probably look at a loaded height of 130mm or have two fixing points for the shockie allowing for passenger/passenger and load. Maybe with some sort of stop overload.
Drawings for the new body are complete and i will build this before constructing the chassis. Look out for it in the next few months.

в кратце, для владелельцев только языка, дядька построил коляску и упилил с женой и грузом 5.5К по австралии и тасмании.
В конце , из-за перегруза, низкого клиренса , мягкой подвески (от меня - и ещё он багажник сделал перед пассажиром, и возможно пружина коляски успела просесть за 5.5 к с перегрузом, и подвеска могла "сыграть") влепил рамой коляски в рельс на переезде, что закончилось крайне плачевно, особенно для пассажирки , т.к. корыто коляски было самодельноеиз листового алюминия.
Клиренс был около 13 см, при перегрузе и в повороте падал видимо до 7.5.

Пожалуйста Войти или Регистрация, чтобы присоединиться к беседе.

Больше
1 день 16 ч. назад #14383 от олег
олег ответил в теме Schwenker/Поворотный/Swivel
Дааа.Не очень хорошо получилось.Хотя,с дуру и х.........

Пожалуйста Войти или Регистрация, чтобы присоединиться к беседе.

Больше
1 день 6 ч. назад - 1 день 6 ч. назад #14384 от Sergey
Sergey ответил в теме Schwenker/Поворотный/Swivel
Claw , не стал редактировать пост из за неработающих ссылок на картинки, сделайте это самостоятельно, пожалуйста. Либо удалите изображения, либо залейте их на форум, т.к. во многих случаях фотографии на обменниках размещаются временно и потом удаляются.
Последнее редактирование: 1 день 6 ч. назад от Sergey.

Пожалуйста Войти или Регистрация, чтобы присоединиться к беседе.

Больше
22 ч. 43 мин. назад #14385 от Claw
Claw ответил в теме Schwenker/Поворотный/Swivel
Видимо у фотобакета проблемы, вчера все работало, осталось в превьюхах, выкладываю - видно что порвало трубу рамы и фактически оторвало тягу.

Я думал от таких случаев впереди ставить отбойник под углом, или даже колёсико от скейта там или ролликов, но это при нормальном клиренсе чистой воды параноя.
Вложения:

Пожалуйста Войти или Регистрация, чтобы присоединиться к беседе.